درمان درد استخوان با انواع عسل های طبیعی

 

عسل طبیعی یکی از بهترین مواد طبیعی برای کاهش درد استخوان است. از این عسل به روش های مختلف خوراکی و موضعی برای کاهش درد استخوان استفاده می شود. خوشبختانه طب سنتی ایرانی نیز از گذشته تا امروز بر روی اثرگذاری این ماده برای درمان درد استخوان تاکید داشته است. بسیاری از پدربزرگ ها و مادربزرگ های ما همیشه برای درمان استخوان درد از عسل طبیعی استفاده می کردند.

در سال های اخیر و با توجه بیشتر به عسل های تک گل، نگاه ویژه ای به عسل ها برای درمان های مختلف شده است. هر عسل برای درمان های تخصصی مورد استفاده قرار می گیرد. برای درمان دردهای استخوانی نیز عسل های مختلفی وجود دارد که می توانند اثرگذارتر از دیگر عسل های تک گل و عسل 40گیاه باشند.

در این مطلب به معرفی 5 عسل تک گل فوق العاده عالی برای بهبود درد استخوان اشاره خواهیم کرد. شاید بهتر باشد برای خرید عسل طبیعی به منظور رسیدگی به استخوان درد خود، با این عسل ها نیز آشنا شوید. البته عسل های دیگر نیز خواصی در این زمینه دارند؛ اما در بین عسل های موجود در ایران، این 5 عسل طبیعی خواص بیشتری برای درد استخوان از خود بروز می دهند.

عسل زولنگ
یکی از عسل های تخصصی برای درمان درد استخوان، عسل زولنگ است. این نوع از عسل طبیعی خواص متعددی از خود بروز می دهد. با این حال یکی از مهمترین خواص این عسل که از گذشته نیز مورد توجه حکیمان قرار داشته، اثرگذاری آن برای درمان درد استخوان است. عسل زولنگ به ویژه برای کمردرد مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال، می توان از این عسل طبیعی به غیر از بهبود کمردرد، برای برطرف کردن دردهای مختلف استخوانی نیز استفاده کرد.

بسیاری از اطبا طب سنتی توصیه می کنند که در کنار مصرف خوراکی عسل زولنگ، از این عسل طبیعی به صورت موضعی نیز استفاده کنید. کسانی که به دنبال درمان درد استخوان در طب سنتی هستند، بهتر است از عسل زولنگ هم به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی استفاده کنند.

عسل شوید
شوید یکی از گیاهان فوق العاده عالی برای سلامت استخوان است. از شوید تازه و خشک برای جلوگیری از پوکی استخوان استفاده می شود. البته این گیاه می تواند به درمان پوکی استخوان نیز کمک کند. عسل شوید نیز همین خواص را دارد. به دلیل مواد معدنی و ویتامین های موجود در شوید، این ماده یکی از بهترین مواد تاثیرگذار بر روی استخوان است.

اگر از عسل شوید به صورت منظم استفاده کنید، استخوان های قوی تری داشته و احتمال درد استخوان نیز کمتر می شود. نمی توانیم عسل شوید را به تنهایی به عنوان داروی درمان درد استخوان بدانیم؛ اما اثرگذاری این ماده فوق العاده زیاد است. حتما این نوع عسل طبیعی را امتحان کنید.

عسل آویشن
اگر از دمنوش برای درمان درد استخوان استفاده می کنید، بهتر است برای شیرین کردن دمنوش خود به سراغ عسل اویشن بروید. دمنوش هایی مثل دمنوش بابونه، سنبل الطیب و اسطخودوس اثرگذاری خوبی بر روی استخوان درد دارند؛ اما اگر از عسل به ویژه عسل خوشمزه ای مثل عسل آویشن برای شیرین کردن آن استفاده کنید، این خاصیت دوچندان می شود.

البته عسل آویشن تنها به عنوان یک ماده شیرین کننده دمنوش مورد استفاده برای درمان استخوان درد نیست. عسل آویشن به تنهایی نیز خواصی برای کاهش درد استخوان دارد. اگر از این ماده به صورت خوراکی استفاده کنید، شاهد اثرات آن برای کاهش درد در ناحیه استخوان خواهید بود.

عسل گشنیز
عسل گشنیز نیز از جمله عسل های مفید برای درمان دردهای استخوانی است. البته از عسل گشنیز بیشتر برای برطرف کردن درد مفاصل استفاده می شود. به ویژه از این نوع عسل طبیعی برای مبارزه با دردهای رماتیسمی بهره می برند. با این حال استخوان درد نیز با کمک عسل گشنیز قابل درمان یا کنترل است.

برای اثرگذاری تمامی عسل های تک گل برای درمان درد استخوان، مداومت در مصرف یکی از نکات حیاتی و مهم است. اگر در مصرف عسل گشنیز مداومت نداشته باشید، احتمالا اثر خاصی از این عسل برای کاهش درد تجربه نمی کنید. بهتر است تا جای ممکن از این عسل به صورت مداوم در کنار دیگر عسل های موثر برای رفع این بیماری استفاده کنید.

عسل شبدر
پنجمین عسل تاثیرگذار برای درمان درد استخوان، عسل شبدر است. همانطور که می دانید گیاه شبدر هم برای استخوان درد اثرات فوق العاده ای دارد. از این گیاه به عنوان ضماد بر روی استخوان هایی که درد می کنند استفاده می شود. عسل به دست آمده از گیاه شبدر نیز همین خواص را دارد. البته همانند عسل گشنیز، عسل شبدر هم برای درمان دردهای مفصلی به ویژه رماتیسم اثر گذار است و بیشتر با این عنوان شناخته می شود؛ اما اثرگذاری آن بر روی درد استخوان نیز نباید فراموش شود.شاید بهترین روش مصرف عسل شبدر، اضافه کردن آن به آب جوش ولرم شده یا دمنوش است. خوردن عسل شبدر به تنهایی نیز می تواند پرخاصیت باشد؛ اما وقتی عسل در مایعات حل می شود، خاصیت بیشتری را به بدن انسان می رساند.
 

سخن آخر !
اگر برای خرید عسل طبیعی برای درمان درد استخوان دو دل هستید، می توانید اطلاعات خود را در مورد عسل های تخصصی که بر روی مشکلات استخوانی اثر می گذارند بیشتر کنید. این عسل ها خواص فوق العاده ای برای درمان درد استخوان و مشکلات مختلف ناشی از آن دارند. با مصرف این عسل ها بدون هیچ عوارضی، مشکل استخوان درد خود را حل می کنید.
البته فراموش نکنید که رمز موفق شدن برای درمان استخوان درد با استفاده از طب سنتی به ویژه در عسل درمانی، نظم و مداومت در مصرف است. اگر می خواهید قرص های مضر شیمیایی را به دور ریخته و بدون عوارض، با عسل طبیعی به جنگ درد استخوان بروید، باید نظم و مداومت در مصرف را الگو خود قرار دهید.

مصرف عسل طبیعی به ویژه عسل های تک گل تخصصی در زمینه استخوان، تاثیرات شگرفی برای شما به همراه خواهد داشت. کافی است به عسل و خواص آن ایمان داشته باشید. البته فراموش نکنید که رمز موفق شدن برای درمان استخوان درد با استفاده از طب سنتی به ویژه در عسل درمانی، نظم و مداومت در مصرف است. اگر می خواهید قرص های مضر شیمیایی را به دور ریخته و بدون عوارض، با عسل طبیعی به جنگ درد استخوان بروید، باید نظم و مداومت در مصرف را الگو خود قرار دهید.مصرف عسل طبیعی به ویژه عسل های تک گل تخصصی در زمینه استخوان، تاثیرات شگرفی برای شما به همراه خواهد داشت. کافی است به عسل و خواص آن ایمان داشته باشید.